למרות דרישות המשטרה – כל עצורי ההפגנות שוחררו

שלום בידרמן | צילום: אילוסטרציה No Comments on למרות דרישות המשטרה – כל עצורי ההפגנות שוחררו
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לבית משפט השלום בירושלים הובאו היום שנים עשר מעצורי ההפגנות אמש בירושלים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של שמונה מהם בשלושה ימים, והפרקליטות הגישה כתבי אישום כנגד שלושה נוספים ודרשה לשחררם למעצר בית עד לתום ההליכים נגדם.

בסופו של יום דיונים ארוך שוחררו כל העצורים לבתיהם, וזאת לאחר שבית המשפט קיבל את טענותיו של עו"ד איתמר בן גביר שייצג את העצורים מטעם ארגון חוננו.

העצורים הגיעו לבית המשפט כאשר רובם חבולים ומוכים. תחילה שוחרר בהסכמת המשטרה אזרח צרפת שנעצר בהפגנה והיה צפוי לטוס היום חזרה לצרפת לצורך טיפול רפואי.

בהמשך שוחרר צעיר כבן 18 אשר קצין משטרה טען כי זיהה אותו תוקף ערבי. המשטרה הצהירה אמנם כי אין אדם שהתלונן על כך שהותקף אך למרות זאת ביקשה את הארכת מעצרו. השופטת שרון לארי בבלי אשר דנה בעניינם של כל העצורים הורתה על שחרורו בתנאי שיפקיד 1,500 ₪.

בהמשך הובא קטין אשר הוכה נמרצות בידי השוטרים. הוא נחשד בתקיפת שוטר אך השופטת בבלי קבעה כי אין ראיות בתיק לתקיפת שוטר אלא רק להתנגדות למעצר והעלבת עובד ציבור ברף נמוך. היא הורתה על שחרורו ללא תנאי וסירבה לעכב את ביצוע ההחלטה תוך שהיא קובעת כי "אין טעם לעיכוב ביצוע כאשר מדובר בקטין חבול ומוטש אשר ילך לטיפול רפואי בפצעיו".

בגירים נוספים שנחשדו בגרימת נזק לרכוש שוחררו ללא תנאי למרות הבקשה להאריך את מעצרם, ובגיר נוסף שוחרר לשבוע מעצר בית. בנוסף הוארך עד השעה 21:00 בערב מעצרם של שלושה נערים שנחשדו בתקיפת ערבים בכיכר החתולות. השלושה לא זוהו במסדר זיהוי ושוחררו אחר הצהריים ללא תנאי לאחר שפעולות המשטרה לא הניבו ביסוס לחשד נגדם.

כנגד שלושה קטינים הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתבי אישום בגין תקיפת שוטרים והתפרעות וביקשה לשחררם למעצר בית עד לתום ההליכים נגדם.

בתום דיון שחררה השופטת בבלי שניים מהם למעצר בית עד לתסקיר שירות מבחן בעניינם ואת השלישי שחררה ללא תנאי לאחר שקבעה כי "הכרסום בראיות רב ועולה כדי פגיעה ממשית בלכאוריותן".

יש לציין כי הפרקליטות הצהירה כי היא מבקשת את שחרורם בתנאים כה מחמירים בשל החשש ממהומות נוספות ברחבי הארץ במחאה על רצח הנערים. "מסוכנותם של המשיבים מוגברת בצוק העיתים ובשים לב למתח הקיים ממילא לנוכח פיגוע החטיפה ותוצאותיו הקשות", נכתב בבקשת המעצר שהגישה הפרקליטות. "מעשי המשיבים ואחרים שנהגו כמותם תורמים בהכרח לליבוי המתח והשלכותיו במועד רגיש ובנסיבות שיש בהן להגביר את הסכנה לשלום הציבור ובטחונו".

"רוב העצורים הגיעו חבולים, מוכים, וניכר היה שהמשטרה התנהלה בצורה לא חוקית", אמר הערב בתגובה עו"ד איתמר בן גביר אשר ייצג את העצורים מטעם ארגון חוננו. "אני מקווה שהפרקליטות והמשטרה יפנימו את המסר של בית המשפט ויפסיקו לעצור אזרחים בגין אירועים של חופש ביטוי. זכותם של אנשים להפגין לצעוק ולזעוק ועדיף שהמשטרה תתעסק בהתפרעויות בשועפט ובית חנינא ולא תעצור צעירים יהודים על הפגנות".

בתגובה לגל המעצרים הנרחב שכלל קרוב ל-50 עצורים, ולהתנהלות המשטרה והפרקליטות אומרים בארגון חוננו: "אנו קוראים למשטרה ולפרקליטות להצטרף לאחדות הנפלאה שהתגלתה בעם ישראל בשבועות האחרונים ולחדול מלפלג ולפרד במעצרים סיטונאים של יהודים דווקא. מצער שבאותן שעות בה ליווה עם ישראל למנוחת עולמים את הנערים שנרצחו, בחרה המשטרה להפעיל אלימות קשה דווקא נגד יהודים שמחו על המצב הבטחוני".



0 תגובות